Wybierz swoją platformę społecznościową

0
12

Obecność marki w mediach społecznościowych to dzisiaj marketingowy must have. Nie oznacza to jednak, że każdy brand powinien być aktywny w każdym tego typu serwisie. Który zatem wybrać? I jak się na nim komunikować z potencjalnymi klientami?

Oto krótki przegląd najpopularniejszych social mediów wraz ze wskazówkami promocyjnymi wykorzystującymi unikalne cechy każdego z nich i określeniem jego użytkowników. Zapoznanie się z nim pomoże Ci rozwinąć unikalną strategię, dopasowaną specjalnie do danej platformę.

Facebook

Niezobowiązująca, przyjazna atmosfera właściwa dla Facebooka wymaga aktywnego podejścia do strategii promocyjnej. Zacznij od założenia profilu (fan page’a) swojej firmy. Zwróć przy tym szczególną uwagę na jego układ (layout), gdyż element wizualny ma ogromne znaczenie przy korzystaniu z Facebooka.

Facebook jest miejscem, które ludzie wybierają dla jego walorów towarzyskich – odpoczynku, rozmowy z przyjaciółmi, przeglądania śmiesznych czy ciekawych zdjęć i filmików. Dlatego Twój ton w komunikacji w tym serwisie powinien być lekki i zachęcający, nieprzesadnie nachalny. Pamiętaj, że podstawowy zasięg twojej kampanii na Facebooku może być ograniczony, warto więc rozważyć wysoce opłacalną opcję Facebook Ad (reklamy na Facebooku).

Google+

Choć Google+ miał w zamierzeniu wkroczyć na scenę jako konkurent Facebooka, obecnie skupia bardzo niszowych odbiorców. Nie podziała na każdego i nie ma takiego rozmachu, aczkolwiek niektóre grupy zawodowe pozostają na nim bardzo aktywne.

Na Google+ można dzielić się: zdjęciami, filmikami, linkami oraz rozdawać i wyświetlać „polubienia” (a więc ma on schemat bardzo podobny do Facebooka). Warto wykorzystać na nim funkcję kręgów (Google+ circles), pozwalających podzielić znajomych na mniejsze grupy; umożliwia to dzielenie się danymi informacjami tylko z wybranymi użytkownikami, z pominięciem innych. Możesz na przykład stworzyć tzw. krąg superfanów (super-fan circle) i udostępniać w jego ramach specjalne zniżki i ekskluzywne oferty.

Możesz także wypróbować organizowanie wideokonferencji z wykorzystaniem funkcji Hanguots i eksperymentować z jej użyciem w nowy, kreatywny sposób. Jeśli na przykład prowadzisz salon fryzjerskim, zorganizuj wideoporadnik w postaci transmisji na żywo ilustrującej kreatywne upięcia „krok po kroku”. Jeśli jesteś właścicielem księgarni, spróbuj namówić jednego z autorów na wideoczat i zorganizuj wirtualne spotkanie dla klientów. Zaproś osoby, które polubiły Twoje posty, do swojej społeczności. Google+ Communities zaś pozwoli ci zapoznać się z feedbackiem użytkowników.

Pinterest

Koncepcja wykorzystana przez Pinteresta jest jednym z najszybciej rozwijających się trendów marketingowych w mediach społecznościowych, a samej platformie przysporzyła popularności porównywalnej ze znacznie starszymi gigantami mediów społecznościowych i uczyniła ją jedną z najpopularniejszych. Założenie jest banalnie proste i polega na skoncentrowaniu się jedynie na obrazach, które – bez względu na t,o gdzie i w jakiej formie zostały udostępnione – można zachowywać w stworzonej przez siebie bazie. Ten bank inspiracji to środowisko wręcz stworzone dla sprzedaży detalicznej.

Pinterest pozwala firmom zaprezentować ich ofertę towarową, rozwijając przy tym osobowość marki poprzez wpadające w oko, unikalne, wirtualne „tablice” (pinboards). Rozwijając swoją pinterestową strategię, powinieneś mieć na uwadze, że główną grupą odbiorców tej sieci społecznościowej są kobiety. Jeśli to właśnie ta grupa demograficzna jest przez Ciebie pożądana, nie obędziesz się bez aktywnościi na Pintereście!

Twitter

Twitter to narzędzie promocyjne mediów społecznościowych, pozwalające na żywo transmitować nowe udostępniane informacje całej sieci. Krótkie (ograniczona liczba znaków) wpisy (tweety), zawierające refleksje na dany temat, można przy tym ilustrować różnego rodzaju plikami i odnośnikami. Zacznij „śledzić” użytkowników z Twojej branży lub powiązanych dziedzin, a w krótkim czasie powinieneś zaobserwować rezultat w postaci strumienia obserwujących twoje wpisy.

Staraj się urozmaicać tweety dotyczące promocji, zniżek i nowości, przeplatając je zabawnymi tekstami o charakterze rozrywkowym, pamiętając jednak jednocześnie o budowaniu wizerunku marki. Zwracaj uwagę, by zawsze odpowiadać na miłe komentarze klienta i w miarę możliwości nie ignorować żadnych pytań. Posługiwanie się Twitterem jako narzędziem promocji w mediach społecznościowych polega na prowadzeniu dialogu, pamiętaj więc, by jak najbardziej zintensyfikować swoją interakcję z odbiorcami w celu pielęgnowania i rozbudowywania własnej sieci kontaktów.

LinkedIn

Dzięki skupieniu interakcji i dialogu na aspekcie zawodowym, LinkedIn jest jedną z najbardziej profesjonalnych stron marketingu społecznościowego. To doskonałe miejsce do nawiązania dialogu zawodowego z ludźmi ze zbliżonych branż i zapewnia miejsce do dzielenia się treścią z osobami o podobnych zainteresowaniach. Świetnie nadaje się także do publikowania ofert pracy i szeroko pojętego nawiązywania kontaktów zawodowych.

Zachęć swoich klientów do wystawienia Twojej firmie pozytywnej opinii na jej profilu na LinkedIn. Takie rekomendacje uwiarygadniają ją nie tylko bowiem w oczach potencjalnych pracowników, ale także w oczach nowych klientów. Przejrzyj także sekcję Pytania na LinkedIn; udzielanie odpowiedzi na publikowane w niej zapytania pomaga zdobyć opinię lidera i zyskuje zaufanie.

YouTube

YouTube to najlepsze miejsce do tworzenia i udostępnienia treści wideo i może w związku z tym być niezwykle potężnym narzędziem marketingu społecznościowego. Wiele firm usiłuje stworzyć wideo jedynie z myślą o jak najszybszym rozprzestrzenieniu (viral), w rzeczywistości osiągając nikłe rezultaty. Zamiast tego skup się na stworzeniu użytecznych, pouczających poradników wideo. Takie filmy niosą ze sobą dodatkową korzyść w postaci windowania wyników wyszukiwania wideo w Google, nie lekceważ zatem ich potencjału!

Reddit

Z prawie 2-miliardami wyświetleń strony miesięcznie, Reddit i inne platformy społecznościowe, jak Stumble Upon albo Digg prezentują sobą niesamowity potencjał promocyjny w ramach social media. Promujący powinni mieć przy tym na uwadze, że jedynie unikalna, wysoce interesująca treść zostanie pozytywnie odebrana. Udostępnianie w ramach Reddita jest trochę jak zabawa z ogniem – zamieszczając spam lub treści o charakterze czysto sprzedażowym narażasz swoją firmę na ostrą krytykę ze strony tej niezwykle doświadczonej w przedmiocie technologii społeczności.

Jeśli posiadasz treści, co do których masz przekonanie, że zostaną docenione przez społeczność Reddita i jednocześnie weźmiesz pod uwagę jej młody wiek, ekscentryczność, liberalne poglądy i obsesję na punkcie internetu, otwierają się przed Tobą spektakularne możliwości i potencjalnie imponujący zysk.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here